Ασφαλιστής και Τεχνολογία

insurtech

 

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει. Η τεχνολογία όλο και περισσότερο γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας και το διαδίκτυο τείνει να είναι το βασικότερο μέσο επικοινωνίας.

Αν για παράδειγμα επιθυμούμε να αγοράσουμε κάτι, ακόμα κι αν έχουμε ήδη επιλέξει τη συμβατική μέθοδο αγοράς, που είναι να επισκεφθούμε το αντίστοιχο κατάστημα, πρώτα θα κάνουμε διαδικτυακή αναζήτηση.

 

Η επιρροή της τεχνολογίας έρχεται σε 2 επίπεδα. Το πρώτο έχει να κάνει με τη συμπεριφορά των πελατών και το δεύτερο με τις λειτουργίες και την καθημερινότητα ενός ασφαλιστικού πρακτορείου.

 

Τι έχει αλλάξει για τον ασφαλιζόμενο;

Πρώτα απ’ όλα μπορεί να ενημερωθεί πιο σφαιρικά. Παλιότερα ήταν δύσκολο  κάποιος να ψάξει να βρει μόνος του την ασφάλιση που θέλει και τον καλύπτει. Σήμερα αυτό που χρειάζεται είναι να ανοίξει τον υπολογιστή του και μπορεί να συγκρίνει τιμές και υπηρεσίες.

Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι ο ασφαλιστής χάνει το ρόλο του. Το ακριβώς αντίθετο. Ο καταναλωτής μπορεί να δει και να συγκρίνει τιμές και υπηρεσίες, ο ασφαλιστικός σύμβουλος όμως είναι αυτός που θα του δώσει την τελική λύση και θα είναι δίπλα του.

Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου δεν χάνεται, αλλάζει! Ενισχύεται από την ανάγκη του ασφαλιζόμενου να έχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Οι πληροφορίες που θα πάρει ένας ενδιαφερόμενος για ασφάλιση θα είναι συγκεχυμένες. Όσο καλά κι αν είναι οργανωμένη μια διαδικτυακή υπηρεσία πάντα θα είναι δύσκολο να αποφασίσεις αν κάτι είναι  το καλύτερο δυνατό που μπορείς να επιτύχεις. Από την άλλη κάθε ασφαλιζόμενος χρειάζεται την εμπιστοσύνη που του προσφέρει ο δικός του ασφαλιστικός σύμβουλος.

Το δεύτερο σημαντικό κομμάτι είναι αυτό που έχει να κάνει με τα social networks. Έχουμε γράψει πολλά και έχουμε δημοσιεύσει και το αντίστοιχο e-book για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Είναι καθοριστικής σημασίας λοιπόν να έχετε διαδικτυακή παρουσία, γιατί εκεί είναι που θα σας αναζητήσουν πρώτα οι ασφαλιζόμενοι.

 

Τι αλλάζει όμως για τη λειτουργία των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και των συνεργατών τους;

insurtech2

Οι αλλαγές που έχουν συμβεί στον τρόπο συνεργασίας στα διάφορα επίπεδα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μεταμόρφωσαν την φύση του επαγγέλματος καθώς προστέθηκε πολύ μεγαλύτερο λειτουργικό κομμάτι στις διαδικασίες ασφάλισης και είσπραξης ασφαλίστρων. Γραφειοκρατικές διαδικασίες όπως αυτές, θα  επιλυθούν αναπτύσσοντας τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες θα μειώσουν αυτό το λειτουργικό κόστος μέσα από αυτοματοποίηση διαδικασιών.

Από την άλλη, ο ασφαλιστικός κλάδος έχει προχωρήσει ήδη τεχνολογικά και αναμένεται να προχωρήσει ακόμη περισσότερο με ραγδαίες εξελίξεις, οι οποίες θα επηρεάζουν καθοριστικά τον τρόπο λειτουργίας ενός ασφαλιστικού πρακτορείου.

Ένα απλό παράδειγμα της επιρροής της τεχνολογίας: για να αποστείλετε την ταυτότητα ενός πελάτη σας στην ασφαλιστική εταιρεία παλιότερα θα τη στέλνατε με φαξ, τώρα αρκεί να τραβήξετε μια φωτογραφία και να την αποστείλετε ηλεκτρονικά ακόμη και μέσα από το κινητό σας.

Σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι οι περισσότερες εταιρείες έχουν αναπτύξει τα δικά τους portal και προηγμένα πληροφοριακά συστήματα κι αυτό σημαίνει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, πιο εύκολη και γρηγορότερη δουλειά για να διεκπεραιωθούν χρονοβόρες διαδικασίες.

 

Τι σας προτείνουμε;

Εξοικειωθείτε με τη χρήση υπολογιστή και επενδύστε σε αυτό. Είναι το εφόδιο που θα χρειαστείτε για να γίνει ακόμα πιο εύκολη η δουλειά σας.

Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει ένας ασφαλιστικός σύμβουλος αλλάζει. Φροντίστε να είστε ενήμεροι και να μην σας προσπεράσουν οι εξελίξεις!

 

Περιηγηθείτε στο blog μας για περισσότερα!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 + 6 =