Τεχνολογία: Απειλή ή Ευκαιρία;

techΗ τεχνολογία είναι ένα κομμάτι που μπαίνει όλο και πιο έντονα στη καθημερινή λειτουργία ενός ασφαλιστικού γραφείου/πρακτορείου ή ακόμα και ενός ανεξάρτητου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Η τεχνολογία στον ασφαλιστικό κλάδο μπορεί να εμφανίζεται είτε ως «σύμμαχος» είτε ως «εχθρός». Συνοπτικά, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής επηρεάζεται από την τεχνολογία ως ακολούθως:

 

Αρνητικά:

  • Online/Direct ασφάλιση
  • Τεχνολογικός ανταγωνισμός
  • Ραγδαίες εξελίξεις

Θετικά:

  • Ασφαλιστικό Λογισμικό
  • Περισσότερες δυνατότητες marketing
  • Ηλεκτρονικές Διαδικασίες

 

Ας δούμε τα αρνητικά.

Online/Direct ασφάλιση. Είναι γεγονός ότι ένα μερίδιο της αγοράς το έχει κερδίσει η direct ασφάλιση.  Όπως έχουμε πει και σε παλαιότερο post, είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντικαταστήσει τον ασφαλιστή. Οι καταναλωτές που επιλέγουν direct ασφάλιση είναι κυρίως όσοι βλέπουν την ασφάλιση σαν αναγκαίο κακό. Φροντίστε να ενημερώνετε τους πελάτες σας για την αξία της ασφάλισης. Με ασφαλιστικά ώριμους πελάτες η direct ασφάλιση δεν θα αποτελέσει επικίνδυνο ανταγωνιστή.

 

Τεχνολογικός ανταγωνισμός.  Μέσα στις δυνατότητες του διαδικτύου είναι η διαφήμιση, η προώθηση και κατ’ επέκταση η προσέγγιση νέων πελατών. Όμως έχουν όλοι οι ασφαλιστές τη δυνατότητα να επενδύσουν πάνω σε αυτό; Ένας ασφαλιστής-ελεύθερος επαγγελματίας κατά πόσο μπορεί να επενδύσει στο διαδίκτυο για να προωθήσει τη δουλειά του;

 

Ραγδαίες εξελίξεις. Κυρίως οι ραγδαίες εξελίξεις σχετίζονται με την ικανότητα προσαρμογής ενός ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Ο καθένας από εμάς έχει συνηθίσει να δουλεύει με τον δικό του τρόπο και για κάποιους οι αλλαγές είναι δύσκολες. Ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μη ενήμερος τεχνολογικά αυτομάτως υστερεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι  δεν είναι ικανός. Το ακριβώς αντίθετο, οι ικανότητητες δεν έχουν να κάνουν με το πόσο ενήμερος τεχνολογικά είναι ένας ασφαλιστικός σύμβουλος αλλά η τεχνογνωσία και η προσαρμοστικότητα είναι ένα σημαντικά πλεονεκτήματα.

 
 

Ας δούμε όμως και τα οφέλη.

Ασφαλιστικό Λογισμικό. Με ένα ασφαλιστικό λογισμικό έχετε τον έλεγχο του χαρτοφυλακίου σας, κάνετε τη δουλεία σας εύκολη και με τη σωστή οργάνωση κερδίζετε χρόνο για τους πελάτες σας. Περνάτε την παραγωγή σας αυτόματα και όλα γίνονται ευκολότερα. Δείτε εδώ γιατί χρειάζεται ένα ασφαλιστικό λογισμικό.

 

Marketing.  Ναι μεν ο καταναλωτής βομβαρδίζεται καθημερινά από τόσες εικόνες, που είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίστε, αλλά είναι η πρώτη φορά που όλοι έχουμε τη δυνατότητα να προωθήσουμε ευρέως τη δουλεία μας και να τη δουν πολλοί.

Κάθε πιθανός πελάτης σας θα σας αναζητήσει στο internet και πρέπει να μπορεί να σας βρει. Αν δεν σας βρει θα είναι επιφυλακτικός.

Σε έναν ασφαλιστικό σύμβουλο αυτά που αναζητάμε είναι σιγουριά και επαγγελματισμός, τα οποία η online παρουσία τα υπονοεί.
 

Ηλεκτρονικές διαδικασίες. Σκεφτείτε πόσο χρόνο γλυτώνετε αν αντί να πάτε στο υποκατάστημα της ΔΕΗ πληρώσετε τον λογαριασμό σας από το σπίτι. Τώρα σκεφτείτε πόσο χρόνο εξοικονομείτε αφού αυτό αυτό γίνεται στις περισσότερες συναλλαγές σας. Οι ηλεκτρονικές διαδικασίες μας έχουν προσφέρει ευκολία, χρόνο και εξυπηρέτηση 24 ώρες τη μέρα, 7 μέρες την εβδομάδα. Διαφορετικά σκεφτείτε πόσες εργατοώρες θα ξοδεύατε στην αναμονή.

 
 

Συμπέρασματα:

Η τεχνολογία ναι μεν μπορεί να είναι «εχθρός» κάποιες φορές, αλλά αν αξιοποιήσουμε όλα όσα μπορεί να μας προσφέρει είναι το μέσο που μπορεί να κάνει τον καλό ασφαλιστικό σύμβουλο να ξεχωρίσει. Το κλειδί είναι να καταφέρουμε τα παρακάτω:

Ανάπτυξη ασφαλιστικής συνείδησης

Προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις

Διαδικτυακή παρουσία και διαφάνεια. Πρέπει όποιος σας αναζητήσει να μπορεί να σας βρει. Τουλάχιστον στα social media.

Συνεχής εκπαίδευση στον τομέα σας. Η σωστή γνώση και ο επαγγελματισμός είναι το σημείο κλειδί για την επιτυχία.

 

Περιηγηθείτε στο blog μας για περισσότερα!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one − 1 =