Online ασφάλιση

 

asfalistiki_agoraΣύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Πανεπιστημίου Αθηνών προκύπτουν τα εξής για τους Έλληνες online καταναλωτές:

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση είναι

Ταξιδιωτικές υπηρεσίες

Εισιτήρια για εκδηλώσεις

Ασφάλειες

Παρα-φαρμακευτικά

Είδη λιανεμπορίου

 

Αν επικεντρωθούμε στο κομμάτι της ασφάλισης, ο λόγος που παρατηρείται αύξηση είναι εξ’ αιτίας του υψηλού επιπέδου online υπηρεσιών από τις ασφαλιστικές εταιρείες και επενδύσεις που έγιναν σε online υπηρεσίες σχετικές με την ασφάλιση. 

 

Παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση του καταναλωτή να επιλέξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα γενικά είναι η ασφάλεια στον τρόπο πληρωμής, άμεση εξυπηρέτηση, γρήγορη και εύκολη στην πλοήγηση ιστοσελίδα, ξεκάθαροι όροι χρήσης, χαμηλές τιμές κ.α.

 

Για την online ασφάλιση ειδικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές εξοικειώνονται με την ιδέα αναζητώντας οικονομικές λύσεις.

 

Το δεύτερο σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι από τους online καταναλωτές το 1/3 που  πραγματοποιεί αγορές, πρώτα κάνει online έρευνα τιμών και μετά, πάνω από το 30% των αγορών αυτών γίνεται φυσικά.

Επιπλέον, παρατηρείται ότι ένα 40% των καταναλωτών πραγματοποίησαν έρευνα σε φυσικά καταστήματα και μετά επέλεξαν να αγοράσουν προϊόντα ηλεκτρονικά.

 

Τέλος, σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει το digital marketing και τα social media, αν και δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο για την ελληνική αγορά το κατά πόσο τα social media επιδρούν στην αγοραστική συμπεριφορά.

 

Στο κομμάτι της online ασφάλισης, που φαίνεται να κερδίζει έδαφος, ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής οφείλει να αντιμετωπίσει και τον online ανταγωνισμό.

 

Στην ασφαλιστική αγορά είναι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής που πρέπει προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και όχι το αντίθετο.

 

Επομένως, αυτό που πρέπει να επιδιώκει ο σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι να έχει online παρουσία για να μπορεί ο καταναλωτής να τον βρει.

 

Η ασφάλιση έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό και διαφέρει από ένα απλό προϊόν γι’  αυτό και χρειάζεται τον ασφαλιστικό σύμβουλο, το χαρακτηριστικό αυτό είναι η πολυπλοκότητα.

Η ασφαλιστική αγορά είναι χαοτική, δεκάδες ασφαλιστικές εταιρείες με εκατοντάδες ασφαλιστικά προϊόντα. Ουσιαστικά, ο ρόλος ενός ασφαλιστικού συμβούλου είναι να προσφέρει στον κάθε καταναλωτή τη λύση στη δική του ανάγκη.

 

Αν εξαιρέσουμε τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου, με τον οποίο ο καταναλωτής είναι πιο εξοικειωμένος και είναι ευκολότερο να προχωρήσει σε online ασφάλιση, μένουν πολλοί ασφαλιστικοί κλάδοι για τους οποίους αν ο καταναλωτής ενδιαφερόταν θα έπρεπε να ξοδέψει εβδομάδες για να καταλάβει έστω τα βασικά.

 

Αν συνυπολογίσουμε μάλιστα, ότι  μέρος της δουλειάς ενός ασφαλιστή είναι και το κομμάτι των απαιτήσεων, τότε είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς γιατί είναι απαραίτητος στον καταναλωτή ο ασφαλιστικός σύμβουλος και πόσο δύσκολο θα είναι η online ασφάλιση να αντικαταστήσει τον ασφαλιστικό σύμβουλο.

 

Το ζητούμενο εδώ δεν είναι να αναλύσουμε γιατί δεν θα αντικατασταθεί πλήρως ο ασφαλιστικός σύμβουλος, αλλά το πως θα αντιμετωπίσει τον online ανταγωνισμό.

 

Η απάντηση είναι με online παρουσία. Χρειάζεται να ξοδέψετε τουλάχιστον χρόνο και ενέργεια, αν όχι και χρήματα, για να έχετε δυναμική παρουσία στα social media και στο διαδίκτυο.

 

Στους καταναλωτές αρέσει να βλέπουν ποιος είναι ο ασφαλιστικός τους σύμβουλος και αυτό υπερισχύει της απρόσωπης ασφαλιστικής εταιρείας.  Αυτό γίνεται εύκολα μέσα από τα social media.

 

Μπορείτε να επισκεφθείτε την ενότητα marketing στο blog Insurance Manager για μικρά tips σχετικά με τις νέες τάσεις στο digital και online marketing.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × 5 =