Ασφάλιση με κουπόνι

kouponi_asfalisisΈντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες η προωθητική ενέργεια της International Life στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα, όπου προσφέρεται ασφάλιση αυτοκινήτου με κουπόνι.

Πριν από οποιονδήποτε σχολιασμό να αναφέρουμε ότι σε δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΕΑΔΕ επισημαίνει ότι «Η εμπλοκή της ασφάλισης στον ανταγωνισμό εμπορικών επιχειρήσεων θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην υποβάθμιση της υπηρεσίας και στην ανάδειξη της τιμής, ως κυρίαρχου παράγοντα επιλογής».

 

Από την άλλη ο κ. Γ. Μπράβος, Group CEO της εταιρείας International Life, απάντησε ότι κάθε ενέργεια της International Life είναι σύμφωνη με τις κανονιστικές αρχές και η συγκεκριμένη ενέργεια στοχεύει στην ενίσχυση των δικτύων πωλήσεων με πελάτες που τυχόν θα προκύψουν.

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια ασφαλιστική εταιρεία επιλέγει να προωθήσει προϊόντα και υπηρεσίες με κουπόνια, έχει τύχει να δούμε κουπόνια ασφάλισης ακόμη και σε αλυσίδες σουπερμάρκετ. Αρκεί μια αναζήτηση στη google με τον όρο «κουπόνι ασφάλισης αυτοκινήτου» και τα αποτελέσματα δεκάδες.

 

Το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο με τέτοιες πρακτικές πλήττεται το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Ας δούμε μερικά σημεία:

 

Σκοπός μιας προωθητικής ενέργειας είναι να προσελκύσει πελάτες, οι οποίοι θα συνεχίζουν να επιλέγουν το προσφερόμενο προϊόν/υπηρεσία ακόμη και μετά τη λήξη της εκάστοτε προσφοράς.

 

Τα κανάλια διανομής, είτε πρόκειται για direct ασφάλιση είτε για bancassurance είτε για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, πρέπει να λειτουργούν εντός ανταγωνιστικού πλαισίου και με κύριο σκοπό να μην υποβιβάζεται η έννοια της ασφάλισης.

 

Η προμήθεια του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή δεν είναι bonus πωλήσεων, αποτελεί αμοιβή για τις υπηρεσίες που παρέχει στην ασφαλιστική εταιρεία και στους πελάτες του. Άλλωστε, ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι που θα διαχειριστεί  απαιτήσεις και θα «τρέξει» όταν χρειαστεί για τον πελάτη του.

 

 

Ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει να αντιμετωπίσει πολλά και διάφορα προβλήματα, όπως όλα τα βάρη του ελεύθερου επαγγελματία (π.χ. φορολογία) σε συνδυασμό με ένα μεγάλο διαχειριστικό φόρτο.

Ο ανταγωνισμός με τους συναδέλφους είναι υγιής και συμβάλει αποτελεσματικά στην καλή λειτουργία του κλάδου, καθώς και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

Όταν ο ανταγωνισμός ενισχύεται από την ασφαλιστική εταιρεία, που είναι εξ’ ορισμού συνεργάτης, είναι πολύ δύσκολο ένας ασφαλιστικός σύμβουλος να ακολουθήσει και να αντεπεξέλθει, αλλά μειώνεται και το αίσθημα εμπιστοσύνης απέναντι στην ασφαλιστική εταιρεία.

 

Είναι λογικό μία ασφαλιστική εταιρεία να προωθεί τα προϊόντα της και να επιδιώκει να προσελκύσει πελάτες. Το σημαντικό είναι κάθε ενέργεια να γίνεται με τους ίδιους όρους για κάθε κανάλι διανομής και βάσει ενός κοινού κανονιστικού πλαισίου, που ισχύει και για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

 

Το επίπεδο εξυπηρέτησης θα είναι πάντοτε υψηλότερο όταν ο καταναλωτής επιλέγει τον προσωπικό του ασφαλιστικό σύμβουλο, ακόμα κι όταν η επιλογή της ασφάλισης γίνεται με βασικό κριτήριο την τιμή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × one =