Τάσεις από το εξωτερικό: Πως οι υποψήφιοι πελάτες αναζητούν ενημέρωση για ασφάλιση;

Εγκαινιάζουμε μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα σειρά άρθρων με τίτλο «Tάσεις από το εξωτερικό». Στόχος των άρθρων αυτών είναι, όπως φαίνεται ξεκάθαρα, να αναδείξουμε τις τάσεις των ασφαλιστικών αγορών που διαμορφώνονται στο εξωτερικό, θεωρώντας ότι πολλές από αυτές θα γίνουν αισθητές και στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, ειδικά με την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση του internet στην αγορά. Βέβαια, είναι γεγονός ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά έχει το δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα και διαφέρει από άλλες αγορές του εξωτερικού. Συνεπώς, τα άρθρα αυτά αποτελούν μόνο ένδειξεις και χρήσιμη πληροφορία και σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιούνται για να γίνονται συγκρίσεις.

 

Σαν πρώτο παράδειγμα επιλέξαμε μια σημαντική έρευνα του IBM Institute for Business Value, η οποία εστιάζει σε 21.000 πελάτες ασφαλιστικών εταιρειών από 21 δυτικές οικονομίες. Η έρευνα αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο αναζητούν πληροφόρηση όσοι θέλουν να ασφαλιστούν. Δηλαδή που θα ψάξουν, με ποιον θα μιλήσουν, ποιον θα εμπιστευθούν.

 

Σχεδόν οι μισοί αναζητούν πληροφόρηση από online πλατφόρμες!

Όπως λοιπόν προκύπτει (γράφημα), σχεδόν οι μισοί πλέον αναζητούν πληροφόρηση και ασφάλιση μέσα από online πλατφόρμες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουν εγκαταληφθεί και οι περισσότερο κλασσικές μέθοδοι. Αντίθετα μάλιστα, παρατηρούμε ότι πάρα πολύ είναι αυτοί που διατηρούν προσωπική επαφή με έναν ασφαλιστή (υπάλληλο εταιρείας ή ελεύθερο επαγγελματία), ενώ όσοι δεν έχουν τέτοια γνωριμία παίρνουν πληροφορίες από γνωστούς, φίλους κλπ.

 

Ταυτόχρονα, η σημαντική διείσδυση της ασφαλιστικής αγοράς στο internetεχει οδηγήσει όπως ξέρουμε και στη δημιουργία ιστοσελίδων που παρέχουν άμεση σύγκριση σε παρόμοια ασφαλιστικά προϊόντα. Αυτή η κατηγορία βρίσκεται περίπου στη μέση των προτιμήσεων των πελατών, ενώ σημαντικό ρόλο στις δυτικές αγορές φαίνεται πως παίζει και η ενημέρωση που παρέχουν οι τράπεζες για τα ασφαλιστικά προϊόντα.

 

Εν τω μεταξύ, καλώς ή κακώς, όσοι αναζητούν ασφάλιση το κάνουν σε μικρό σχετικά βαθμό μέσω διαφημίσεων, ακόμα και τηλεοπτικών. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι σταδιακά εισέρχονται στην ασφαλιστική αγορά και τα applications για smartphones, με ποσοστό βέβαια που ακόμη θεωρείται αμελητέο. Φυσικά το δικό τους μεγάλο μερίδιο στην πληροφόρηση έχουν και τα Social Media.

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω γράφημα:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × three =